januari 16, 2019 Registreren  | Inloggen
HomeHomePestenPestenVan allesVan allesAdvies nodigAdvies nodig
Vorige

Volgende
Nieuw bericht
17-11-2018 16:52

Ik heb laatst voor een vriendin van me 'gewoon vrienden' opgekomen omdat er sexistische grappen over haar werden gemaakt. Dus ik maakte er toen een opmerking over dat ze dat niet moesten doen. Alleen ik ben zelf er eigenlijk best wel geïrriteerd van geraakt want het gesprek werd ineens onderbroken door een docent die hem meenam het lokaal in, alleen is het voor mij eigenlijk niet goed afgerond. Alleen weet nu niet of het verstandig is om er nu weer mee te beginnen want de persoon die dat zei was echt met 10 man en ik met 2 toen. Alleen weet niet zeker of ik het zelf gewoon moet afwachten totdat hij er een probleem van gaat maken/of niet. Want ik ben zelf eigenlijk nog best pissig over. Maar een gevoel zegt dat ik het moet laten rusten, maar tegelijkertijd kan ik hem wel wat aandoen.
Heeft u tips hoe ik dit moet afronden.

Nieuw bericht
14-12-2018 12:52

Hoi Yaron,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ik zou als ik jou was dit juist bespreken met een docent of een vertrouwenspersoon binnen de school. Die hebben meer 'macht' en kunnen ook sancties ondernemen tegen de personen die dit doen. Ik zou het verder voor jezelf inderdaad laten rusten. Je wilt je vriend(in) natuurlijk beschermen, maar het moet niet jouw probleem worden als je begrijpt wat ik bedoel. Het is wel goed dat je haar helpt, maar er is een verschil tussen het helpen en het jezelf ook gaan aantrekken.  Mijn tip is toch het bespreken met een docent en/of een vertrouwenspersoon binnen je school.

Succes!

Met vriendelijke groeten, Paavali | Forum Moderator

Vorige

Volgende
HomeHomePestenPestenVan allesVan allesAdvies nodigAdvies nodig

Forum Pestweb Minimaliseren

Op het forum van Pestweb kun je je verhaal of jouw mening kwijt over pesten.Wil je reageren op anderen of zelf een onderwerp beginnen? Registreer je dan hieronder in het inlogscherm door te klikken op 'registreren'. Let op: je moet een wachtwoord verzinnen van minimaal 7 tekens. Daarna ben je ingelogd op het forum.
Je kunt ook chatten, maillen of bellen  met Pestweb kijk op:
 www.pestweb.nl

Het forum van Pestweb is openbaar. Ga zorgvuldig om met je gegevens.

Inloggen Minimaliseren
Aanmelden