juli 17, 2018 Registreren  | Inloggen
HomeHomePestenPestenVan allesVan allesGeen vriendenGeen vrienden
Vorige

Volgende
Nieuw bericht
22-10-2017 23:39

Hey,

Een tijdje geleden had ik al een post gemaakt, sinds die tijd raakte ik vaker afgeleid en had ik minder zin of energie om mijn huiswerk te maken. Nu is huiswerk super veel geworden en de docenten geven telkens veel op. Voornamelijk ook omdat ik in mijn examen jaar zit. 
Ik ben daardoor mijn huiswerk in de pauzes gaan maken, in het Open Leer Centrum. In het OLC mag je niet eten dus mijn vriendinnen zitten in de pauze allemaal in de aula terwijl ik mijn huiswerk maak. Ik merk dat ik dingen mis in de pauzes en niet meer met hun mee kan praten, ik merk dat ik langzaam wordt buitengesloten omdat ik mijn huiswerk nu iedere pauze of tussenuur aan het maken ben in het OLC. Ik merk ook dat ik bewust of onbewust minder eet, niet dat ik nu wat afval want ik ben super dik en dan kan zou ik daar niks van merken. Maar ik ben bang dat ik over een tijdje helemaal geen vrienden meer heb. 

En in de tijd dat ik alleen doorbreng beginnen de stemmen in mijn hoofd weer op te spelen en ik weet niet meer hoe ik ze tegen moet houden. Ik wil geen terugval maar ik ben er zo bang voor. Please, I could use some advice?...

Nieuw bericht
23-10-2017 10:56

Goed dat je zo je best doet voor je studie!

Maak je niet teveel zorgen. Na je examenjaar verandert je leven heel erg, vriendinnen van nu gaan misschien naar andere studies en op je nieuwe opleiding ontmoet je ook weer andere mensen (en daarna weer op vervolgstudies, werk, gezin etc).

Probeer of je af en toe een half uurtje wel bij je vriendinnen kan zitten, zeg daarna dat je echt wat aan je huiswerk moet doen, dan begrijpen ze het misschien iets beter.

Minder eten is niet zo erg, als je niet merkt dat je afvalt is niets aan de hand. Eet niet teveel koolhydraten en suikers en wat meer eiwitten en vetten (kaas, vlees, vis, ei, nootjes) daar krijg je extra energie van en je zal zeker wat afvallen.

Ga ook eens langs bij je huisarts, die kan je precies vertellen wat je kan doen tegen stemmen in je hoofd.

Ook hier geldt, wees niet te bang, angst wakkert onzekerheid en twijfel aan, jij bent prima en helemaal ok, ook als je wat dikker bent, blijft zitten en geen vriendinnen hebt.

Misschien wil je wat vrijwilligerswerk doen of je aansluiten bij een (sport)vereniging, dat kan je zelfvertrouwen en gevoel van zelfwaarde een opkikker geven en laat je zien dat er nog meer is dan school.

Nieuw bericht
23-10-2017 11:22

Dinos4ur schreef:

Maak je niet teveel zorgen. Na je examenjaar verandert je leven heel erg, vriendinnen van nu gaan misschien naar andere studies en op je nieuwe opleiding ontmoet je ook weer andere mensen (en daarna weer op vervolgstudies, werk, gezin etc).

Probeer of je af en toe een half uurtje wel bij je vriendinnen kan zitten, zeg daarna dat je echt wat aan je huiswerk moet doen, dan begrijpen ze het misschien iets beter.

Minder eten is niet zo erg, als je niet merkt dat je afvalt is niets aan de hand. Eet niet teveel koolhydraten en suikers en wat meer eiwitten en vetten (kaas, vlees, vis, ei, nootjes) daar krijg je extra energie van en je zal zeker wat afvallen.

Ga ook eens langs bij je huisarts, die kan je precies vertellen wat je kan doen tegen stemmen in je hoofd.

Ook hier geldt, wees niet te bang, angst wakkert onzekerheid en twijfel aan, jij bent prima en helemaal ok, ook als je wat dikker bent, blijft zitten en geen vriendinnen hebt.

Misschien wil je wat vrijwilligerswerk doen of je aansluiten bij een (sport)vereniging, dat kan je zelfvertrouwen en gevoel van zelfwaarde een opkikker geven en laat je zien dat er nog meer is dan school.

Dankjewel voor je advies! Maar ik zit al bij een turnvereniging waarbij ik 7,5 uur in de week train, ook ik geef les 3 uur in de week bij deze vereniging en ik heb een baantje bij de supermarkt. Ik heb genoeg om mijn gedachten ergens anders te zetten maar dat lukt dus niet. 

Ik zit al bij een psychologe die me met de stemmen helpt maar het heeft niet genoeg effect... Misschien dat iemand me begrijpt als het gaat om stemmen in je hoofd en hoe je er mee om kan gaan....

Dankjewel voor de andere tips!

Nieuw bericht
23-10-2017 19:36
Antwoord accepteren 
Girl_Next_Door schreef:
Dinos4ur schreef:

Dankjewel voor je advies! Maar ik zit al bij een turnvereniging waarbij ik 7,5 uur in de week train, ook ik geef les 3 uur in de week bij deze vereniging en ik heb een baantje bij de supermarkt. Ik heb genoeg om mijn gedachten ergens anders te zetten maar dat lukt dus niet. 

Ik zit al bij een psychologe die me met de stemmen helpt maar het heeft niet genoeg effect... Misschien dat iemand me begrijpt als het gaat om stemmen in je hoofd en hoe je er mee om kan gaan....

Dankjewel voor de andere tips!

Hetgene wat toch echt het beste zal helpen is afleiding zoeken op de een of andere manier. Je krijgt stemmen doordat je teveel na kunt denken. Wellicht kun je ook eens naar de Huisarts of een psycholoog. Die kunnen je ook helpen om dat onder controle te krijgen.

Forum Moderator Pestweb.nl | Voor hulp tegen pesten.

Nieuw bericht
28-6-2018 09:47

yeet een waterflesje door de gang en dan zal je geheid weer populair onder de leerlingen worden. Nix 18

Vorige

Volgende
HomeHomePestenPestenVan allesVan allesGeen vriendenGeen vrienden

Forum Pestweb Minimaliseren

Op het forum van Pestweb kun je je verhaal of jouw mening kwijt over pesten.Wil je reageren op anderen of zelf een onderwerp beginnen? Registreer je dan hieronder in het inlogscherm door te klikken op 'registreren'. Let op: je moet een wachtwoord verzinnen van minimaal 7 tekens. Daarna ben je ingelogd op het forum.
Je kunt ook chatten, maillen of bellen  met Pestweb kijk op:
 www.pestweb.nl

Het forum van Pestweb is openbaar. Ga zorgvuldig om met je gegevens.

Inloggen Minimaliseren
Aanmelden